Nabijanie okładzin hamulcowych

okłądzina hamulcowa

Aby układ hamulcowy był w pełni sprawny, musi być systematycznie konserwowany, a jego elementy wymieniane w miarę zużycia. Dlatego też należy robić systematyczne przeglądy i reagować na wszelkie nieprawidłowości, jakie pojawią się w trakcie użytkowania auta.

Naprawa układu hamulcowego polega między innymi na wymianie klocków i tarcz hamulcowych. To elementy, które najszybciej się zużywają i ścierają, co sprawia, że muszą być systematycznie sprawdzane i wymieniane. Ale oczywiście to nie jedyne elementy w układzie hamulcowym, które mogą się zużyć. Równie często mogą się zużywać okładziny hamulcowe. Choć pozornie mogłoby się wydawać, że okładziny hamulcowe mogą wytrzymać w dobrym stanie nawet przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, w praktyce okazuje się, że już dużo szybciej wymagają prac naprawczych. Dużo zależy od stylu jazdy kierowcy, długości podróży, obciążenia samochodu, faktu, czy posiada przyczepę czy nie.

Z drugiej strony, zbytnie oszczędzanie hamulców i okładzin hamulcowych również nie jest dobre dla układu hamulcowego. W przypadku gwałtownego hamowania, z okładzin hamulcowych usuwamy warstwy tlenków, które mogą je uszkadzać. Jeśli więc zawsze jeździmy wyjątkowo spokojnie, okładziny również mogą ulegać nadmiernemu zużyciu. W przypadku dużego oszczędzania hamulców tarcze hamulcowe zaczynają powoli pokrywać się rdzą, a wtedy zużycie okładzin wzrasta.

Wymiana okładzin na nowe

Bez względu na to, jaki jest styl naszej jazdy i zachowanie na drodze, zawsze trzeba mieć świadomość, że okładziny hamulcowe nie są wieczne i należy je co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wymieniać. Oczywiście, nie jesteśmy w stanie zrobić tego samodzielnie, dlatego należy odstawić samochód do dobrego i sprawdzonego warsztatu. Nabijanie nowych okładzin hamulcowych nie jest zbyt skomplikowanym zadaniem. Na początku ze szczęk hamulców trzeba usunąć stare i mocno zużyte okładziny, a następnie nabijamy na nie nowe. Wykonuje się to przy użyciu stalowych nitów, za pomocą których przytwierdza się okładziny do szczęk. Nitowanie okładziny do szczęk wymaga użycia specjalistycznej nitownicy, która w trakcie nabijania stosuje bardzo dużą siłę nacisku. Wtedy można mieć pewność, że okładzina będzie trwale i solidnie przymocowana do szczęk.

Znajdź sprawdzony warsztat

Wszystkie prace wokół układu hamulcowego są niezwykle istotne, gdyż od ich jakości oraz niezawodności wszystkich elementów zależy jakość jazdy, a także bezpieczeństwo poruszania się po drodze. Dlatego też, jeśli mamy do wymiany okładziny hamulcowe lub inne elementy układu hamulcowego, warto korzystać z usług wyłącznie sprawdzonych i renomowanych warsztatów samochodowych, które cieszą się sporym uznaniem wśród klientów. Zadbajmy o to, by przy naszym układzie hamulcowym pracowali naprawdę doświadczeni i wykwalifikowani mechanicy. W przypadku tak ważnych usług nie należy oszczędzać na jakości i wybierać tych zakładów, które oferują najtańsze usługi. Jakiekolwiek uchybienia mogą być bowiem bardzo katastrofalne w skutkach

You may also like